Hero Image

Tweede editie van goededoelenactie JEZ! brengt recordbedrag van 3.824.601 euro op

29.03.2024
DE GROTE JEZ!-ACTIEWEEK '24

Deze week werd de tweede fundraisingactie van JEZ! met veel toeters en bellen afgesloten tijdens De Grote JEZ!-Actieweek. Dit alles bracht maar liefst 3.824.601 euro op voor de 200 JEZ!-jongerenprojecten in Vlaanderen en Brussel. Een absoluut recordbedrag.

Samen met heel Vlaanderen en met de steun van VTM, Qmusic, HLN en Belfius haalde JEZ! geld op voor zo’n 200 organisaties in Vlaanderen en Brussel die zich inzetten voor jongeren. Met als apotheose: een megafeest dat maar liefst vijf dagen duurde. De afgelopen week streek JEZ! neer in Oostende, Gent, Mechelen, Leuven en Genk tijdens De Grote JEZ!-Actieweek. Het ingezamelde eindbedrag werd zonet bekendgemaakt vanop het podium in Genk.

Julie Uytterhaegen, Director People, Brand & Communications bij Belfius: “We zijn bijzonder fier dat we ook dit jaar mee de schouders hebben kunnen zetten onder JEZ!, want jongeren zijn de toekomst en al die jonge talenten verdienen alle kansen. Deze 200 organisaties maken echt het verschil voor de jeugd en dus hebben we ook bij Belfius alles op alles gezet opdat jongeren hun dromen zouden kunnen waarmaken. Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen zich de voorbije maanden heeft geëngageerd voor JEZ!. Het enthousiasme waarmee in de kantoren zoveel mogelijk JEZ!-sokken werden verkocht, medewerkers die tijdens De Grote JEZ!-Actieweek kwamen helpen…: fantastisch! Ik kijk al uit naar volgend jaar.”

Dirk Lodewyckx, Algemeen Directeur TV, Streaming en Radio bij DPG Media: “De Grote JEZ!-Actieweek heeft duidelijk niemand onberoerd gelaten. Ik ben trots op het feit dat Qmusic, VTM en HLN een verschil kunnen maken in het leven van duizenden jongeren en de werking van 200 jongerenorganisaties fundamenteel kunnen ondersteunen. Het is knap om te zien hoe iedereen voor JEZ! op de barricades is gaan staan, gaande van de Q-dj’s, tot de VTM gezichten tot de redacteurs van HLN en Joepie en de vele collega's van DPG Media die zich achter de schermen massaal hebben ingezet voor het goede doel."

De Grote JEZ!-Actieweek in beeld:

test
test
responsive
VTM
Qmusic
HLN
Belfius